Glædelig Jul 2014

Året er ved at rinde ud, så jeg vil benytte anledningen til at sige Glædelig Jul og fortælle lidt om, hvad der er sket i mit liv siden 2014.

Det første, Serina og jeg gjorde, i 2014 var at finde festlokaler til brylluppet. Det var et arbejde, der krævede omfattende research, men vi valgte at gå med vores mavefornemmelse til sidst. Om et halvt år finder vi ud af, om vi valgte rigtigt. Man kan sige, vi var tidligt ude, men ikke for tidligt.

Ved indgangen til 2014 boede vi i en lille lejlighed i Bergen. Her havde vi boet siden oktober. Lejligheden var ikke dårlig, men størrelsen irriterede os, og udlejeren var heller ikke helt til at stole på. Han opsagde dog lejeaftalen, og i august flyttede vi ind i en langt større (og finere) lejlighed, hvor vi har trivedes langt bedre. Hele oplevelsen har været ganske lærerig og lært os at være taknemlige for det at have et godt hjem.

10518618_10152551441772243_8017355375034565676_o

Mor og min bror Kristian kom på besøg til Bergen i juli. Det var Kristians første besøg i Bergen, hvor mor havde været der et par gange før. Det var fire hyggelige dage. Vejret i Bergen har sjældent været så godt som lige netop den uge, og det er første – og foreløbig eneste gang – jeg har badet i Bergen.

Serina skulle skrive sin store opgave i år (den blev afleveret i slutningen af november). Sammen med nogle studiekammerater fik hun arrangeret en “studieferie” til Spanien i maj-juni måned, hvor strand og sol kunne kombineres med læsning og research. Siden der var flere om at betale lejeudgifterne, blev det et billigt ophold. Jeg sluttede mig også til den akademiske trup, lå på stranden, spiste god mad og læste Stephen King (blandt andet).

Elviria, Spanien. 2014

Vi tog også på en anden ferie i år. Den bød på mindre sommer, men flere oplevelser. I oktober måned drog til Syd-Korea sammen med min familie. Oplevelsen af at gå rundt i et land, hvor man ikke forstår et eneste skilt, er ret speciel. Bygningerne var høje, alle bilerne var splinternye, og maden var selvsagt meget anderledes. Højdepunktet var uden tvivl et farverigt koreansk bryllup, hvor min bror blev gift med Minkyung. Min forlovede blev efter ceremonien ført frem til at gribe brudebuketten. På denne ferie fik vi også set et Grøn Te-museum, bestiget en (død) vulkan og svømmet rundt i en pool på taget af et 5 stjerners hotel. Det er en rejse, jeg sent vil glemme.

My Brother's Wedding, Busan. 2014.

Når ikke vi var ude at rejse, gik september-oktober-november med studier og arbejde. Jeg har arbejdet fast som assistent og nattevagt i Hjemmesykepleien, hvor jeg trives godt med hyggelige mennesker og gode arbejdstider. Studierne er interessante, ikke mindst retorikken. Både Serina og jeg fik tidlig juleferie i år og har investeret i vores første (kunstige) juletræ. Nu har vi dog forladt træet og draget hjem til hver vor barndomsby for at holde jul i familiens skød.

2015 byder på nogle spændende udfordringer. Serina er næsten færdiguddannet og har allerede fået arbejde i Haugesund, hvor svigermor og flere af vores venner også bor. Vi har fundet en fin lejlighed i byen, som vi glæder os til at flytte ind i. Jeg afslutter min bachelor til sommer, men flytter til Haugesund allerede i februar (og tager de sidste studiepoint på afstand). Den 27. juni bliver den store dag, hvor jeg skal giftes med Serinaen (se vores bryllupsblog), og hvad jeg så skal gøre den sidste halvdel af året og efterfølgende – det bliver spændende at finde ud af!

Glædelig Jul og Godt Nytår!

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i My life. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

