7 år på WordPress! Åbenbart.

image

Jeg husker, at jeg havde flere venner, som bloggede dengang. De blogger ikke så meget længere. Til forskel fra mig er de kommet videre… Men derudover, så har Internettets andre kommunikationsmuligheder nok skubbet bloggen lidt i baggrunden. Der findes fremdeles aktive blog-communities (særligt blandt interessegrupper som højreekstreme aktivister og konservative kristne og andre, som søger måder at agitere og sprede deres budskaber på), men selve blogkonceptet har skiftet form. For eksempel er Tumblr kommet på banen, som fokuserer mere på at dele billeder og memes, og så har naturligvis sociale netværk (Facebook) overtaget flere af de funktioner, som blogs havde. Facebook er en lettere måde at dele og blive set på. Men WordPress står fremdeles stærkt med en god brugerflade, stabilitet, muligheden for statistik, pæne temaer og en god funktionalitet med andre apps og sider. Jeg vil fremdeles hellere læse en god artikel på WordPress end på Facebook. Så jeg bliver nok ved med at blogge her indtil videre, selv om min målgruppe er ganske snæver.

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Adventist, Computers & Internet. Bogmærk permalinket.

Et svar til 7 år på WordPress! Åbenbart.

  1. Meget enig. Blogs kan noget, som facebook, twitter, og alt det andet ikke kan.
    Jeg har reflekteret lidt over det her: http://kongensholm.wordpress.com/2013/01/16/blog-vs-facebook/
    Fortsat god skrivelyst!

Skriv et svar

