Privatisering af bloggen

Denne blog har eksisteret på WordPress siden 2006, det vil sige 7 år. Før det bloggede jeg på Blogspot, og før det bloggede jeg på noget, som hed MSN Spaces, som ikke eksisterer længere (det var Microsofts svar til MySpace). Jeg har altid kunnet lide at skrive. Jeg har skrevet dybe tanker om seriøse temaer, og jeg har skrevet overfladisk sludder. Jeg har skrevet opbyggelige ting, og jeg har skrevet provokerende og forargelige ting. Min blog repræsenterer min personlighed med dens styrke og svagheder. Ligesom jeg ikke på nogen måde er fejlfri, så kan denne blog heller ikke siges at være det.

<Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530>I dag fik jeg så den tanke, at jeg syntes, jeg havde for mange skriverier på nettet. Jeg er 26 år, men har blogget, siden jeg var teenager. Mine skriverier reflekterer den udvikling, jeg har gået igennem i den periode, og ikke alt, jeg skrev som 13-årig, synes jeg, det er fedt at blive draget til ansvar for som 26-årig.

Jeg har ikke slettet det hele, men jeg har valgt en mulighed på wordpress for at gøre det utilgængeligt for offentligheden (privat). I første omgang har jeg gjort næsten det hele utilgængeligt. Nogle indlæg offentliggør jeg nok igen på et senere tidspunkt, men nu fjernede jeg det for at være på den “trygge” side, hvad det så end vil sige.

Én af de ting, vi lærer i retorik og medievidenskab, er, at når først vi har ytret os, så er ytringen ude, og vi kan aldrig slette den igen. Det er overvejende sandt. Mine blogindlæg ligger stadigvæk i Google’s store cache og vil nok for altid ligge i deres arkiver. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan gøre noget for at reducere min tilstedeværelse. Når folk søger på “Lars Dorland”, så er jeg stadig medbestemmende i forhold til, hvad de finder. Og den magt (eller indflydelse, rettere) er nu dejlig at kunne føle på i et informationssamfund som vores, hvor man let kan blive paranoid.

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Computers & Internet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

