Lars på vægten – 6

Som jeg så småt kunne konstatere sidste uge, så er mit vægttab gået lidt i stå. Jeg har nu vejet mellem 64 og 65 i snart to uger. Min fedtprocent ligger også ret stabilt, hvis jeg skal stole på min badevægt. Så denne uge bliver det 3 fastedage (mandag, onsdag, fredag) i stedet for 2, generelt fedtfattigt (med et kig på glycemic index også), og så agter jeg at gå en time hver dag. Det bliver hårdt at spise så moderat, men det er nødvendigt. Jeg må planlægge mine måltider godt, særligt morgenmaden. Selv om min BMI nu er nede på normal, så er jeg ikke langt fra at være overvægtig, og det kan man sagtens se.

Derudover er selve målingerne blevet væstenligt mere troværdige siden begyndelsen af maj, dels fordi jeg er gået over til at bruge en rigtig vægt, og dels fordi jeg måler mig om morgenen i stedet for om eftermiddagen. (Jeg ved stadigvæk ikke, hvad der skete dengang d. 26. april. Mærkeligt.)

image

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Musik, Videnskab. Bogmærk permalinket.

4 svar til Lars på vægten – 6

  1. Daniel Larsen siger:

    Hej Lars, må jeg anbefale dig at gå mere op i fedtprocent end i vægt og BMI:) Kan se du også måler fedtprocent allerede jo. Det er i hvert fald langt hen ad vejen en meget bedre indikator på, om din krop er sund end bare vægt og BMI (omend det da godt kan give en vis indikation på om man vejer alt for meget eller alt for lidt).

  2. Lars siger:

    En test, som er endnu bedre, er spejltesten. Man stiller sig foran spejlet, og med et sundt kropsideal vurderer man så, hvor man har såkaldte “deller”. Hvis de sidder omkring navlen og synes for store – igen i forhold til det balancerede kropsideal – ja, så bør man fortsat tabe sig. ;-)

  3. Daniel L siger:

    Hehe ja det er også et udmærket pejlemærke, men overraskende mange har ikke et “balanceret kropsideal”… Uden dermed at udtale mig om dit:-)

  4. Lars siger:

    Njah, alternativt kan jeg jo uploade et billede af min smukke nøgne overkrop og lave en afstemning. :-P Det vil jeg overveje den dag jeg bliver i tvivl om min egen dømmekraft.

Skriv et svar

