07 – Nedtur

Så er det tid for næste episde af Dmedsmåt. Det går en del hurtigere at lave disse videoer, når jeg ikke selv laver illustrationerne, men bare stjæler billeder fra nettet, som jeg ikke har ophavsrettigheder til. Faktisk har jeg nok sparet mindst en time ved det på hver video. Jeg håber ikke, nogen på et tidspunkt føler sig forulempet over, at jeg har lånt billeder (ofte vil det være gamle malerier).

Jeg slås lidt med mig selv, om hvor meget jeg skal gå i detaljer i min gennemgang af Bibelen. Hvis jeg har planer om nogensinde at nå til Jesus, så kan det nok ikke svare sig at være så grundig, som jeg har været indtil nu. Men det er alligevel et svært valg at tage. I starten synes jeg dog alligevel, at det giver mening at gøre sådan, som jeg gør nu.

Første Mosebog er en vigtigere bog at komme i dybden med, hvis man skal forstå evangeliet, tror jeg, end mange af de efterfølgende bøger. Den seneste video går derfor ind i nogle af de ting, man stort set aldrig hører fra talerstolen, men som jeg selv har fundet utroligt oplysende for min læsning af Bibelen. Der går en rød tråd ud af paradisets have, ud til Set, Noa og Abraham, ned gennem hans efterkommere. Denne røde tråd er det tid at grave op, så Bibelhistorien kan hænge sammen og give mening for os.

Efter Adam og Eva forlod Edens Have, gik det bare ned ad bakke for menneskeheden…

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Adventist, Kristendom, Litteratur, YouTube. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

