Artikel om Jesu genkomst

Jeg skrev en artikel til AdventNyt, som netop er kommet i bladet (februar-nummeret).

I artiklen beskriver jeg, hvordan Jesus kommer igen, ikke bare for at hente sine udvalgte, men for at genoprette Skaberværket. Som jeg ser det, så har vi adventister været gode til at snakke om Jesu genkomst, men vi har svigtet i forhold til, hvorfor Jesus kommer igen, og hvad Guds plan egentlig er for Jorden. Af og til giver vi folk det indtryk, at Jesus bare kommer for at evakuere os, og at verden skal gå under. Men jeg tror ikke på “verdens ende” i den forstand. Bibelens løfte er det modsatte—at Gud vil fikse det ødelagte og genskabe paradiset, at alle folk skal samles og leve fredeligt sammen, at Gud skal være konge over dem, osv.. Det bliver “himlen på jord”.

Der er mange andre spændende ting i bladet, så jeg er spændt på, om nogen så også vil læse min artikel, og om jeg i givet fald vil få nogle reaktioner på det.

http://issuu.com/adventistkirken/docs/2013-02adventny/19?mode=window&viewMode=doublePage

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Adventist, Kristendom. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

