Tak for 2012

I morgen er det Nytårsaften. Det er tid for de fleste af os at gøre lidt status.

Da året begyndte, boede jeg i Silkeborg, hvor jeg arbejdede som præst. Når det nu slutter, så bor jeg i Bergen (Norge), hvor jeg studerer retorik. 2012 blev altså endnu et år med store forandringer – det er ved at blive normalt for mig, at ting forandrer sig – og efter min mening til det bedre. Jeg tror, jeg har det bedre i hele min sjæl lige nu, end jeg havde ved udgangen af 2011, så det tyder på, at det, jeg gjorde, var nogenlunde fornuftigt. Det vil tiden selvfølgelig vise.

Selv om jeg ikke vil kalde det et rejseår, så har alligevel været flere spændende steder og oplevet et par ting. I februar var jeg på en skitur, i maj var jeg på en lille spejderlejr (Finneruplejren), i juli var jeg på Færøerne i lidt over en uge for at samle ind til ADRA, i august på en frisk ungdomslejr i Finland med en turisttur indenom Helsinki. Jeg flyttede til en ny by (Bergen) her i efteråret og har også været en tur til Kristiansand. De fleste gode oplevelser har dog været i hjemlige omgivelser, og det skal man bestemt heller ikke kimse af. (At lave mad sammen med Serina, er en favorit.) Af en eller anden grund er jeg dog dårligere til at tage billeder af disse situationer. Men måske det er en god ting; det betyder måske, at jeg ofte er mere til stede i øjeblikket? ;-)

Følgende udvalgte billeder er fra min mobiltelefon. Jeg har også en del billeder, som jeg har taget med et noget bedre kamera – de kan ses, hvis man bliver ven med mig på Flickr.

Haukelifjellet Serina og hestRobert SerinapigenMor på Ulriken Bergen centrumMaisha 2012-10-19 15.31.21 Pepperkakebyen 2012-12-30 20.28.06

(Det sidste billede af broder Jens, der laver pandekager, er taget her til aften med min nye telefon, som har et noget bedre kamera – derfor kvalitetsforskellen.)

Jeg tror, Gud har taget sig godt af mig i 2012, så jeg kan kun sige tak for det, og tak til alle andre medvirkende aktører også. Jeg ser frem til det næste år i Bergen, sammen med Serina og nye venner. Selv om jeg kan se allerede nu, at år 2013 kommer til at rumme en del praktiske udfordringer, så er jeg sikker på, der også venter mig en række velsignelser. Bed gerne for mig i det nye år, hvis du tror på den slags, og kontakt mig gerne, hvis du selv vil bedes for i det nye år og ikke er sikker på, om jeg allerede har dig i tankerne. :)

Om Lars

Previously a Seventh-Day Adventist pastor in Silkeborg and Aarhus (Denmark), I am now a Bachelor of Rhetoric and Media and live in Norway
Dette indlæg blev udgivet i Foto, My life. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

